UPM

Řeč plakátu 1890 - 1938 | Poster speech

1 240 Kč
Dostupnost: Skladem
Řeč plakátu 1890 - 1938 | Poster speech
UPM

Detailní popis produktu

Řeč plakátu 1890 - 1938

editor: Lucie Vlčková
texty: Magdalena Nerudová, Petr Šámal, Petr Štembera, Lucie Vlčková, Filip Wittlich
vydání: české s anglickým resumé
grafický design: Vladimír Vimr
formát: 28 x 24 cm, švýcarská vazba
počet stran: 256, reprodukcí: 310
vydavatel: UPM
ISBN 978-80-7101-211-05

Publikace představuje plakát jako vizuální komunikační médium, které používá specifickou řeč propojující obraz a text. Plakát slouží ke sdělení informace krátkodobého významu, proto vychází z bezprostředního, dobově aktuálního jazyka, srozumitelného napříč širokým sociálním spektrem. Sémantiku plakátového sdělení umocňuje také strukturování informace, obrazové reference a schémata zacílená na konkrétní publikum (profesní, národnostní či genderové skupiny). Pro různé účely plakát používá jiné typy řeči, avšak některá jeho klišé fungují univerzálně. Kniha přibližuje jazyk plakátu v nejrozmanitějších způsobech komunikace a rolích, které plnil ať už ve prospěch umění, obchodu či ideologie. Jednotlivé typy obrazových sdělení jsou zastoupeny jak nejvýznamnějšími exponáty z více než třicetitisícové kolekce plakátu Uměleckoprůmyslového musea v Praze, jež patří mezi nejstarší a nejvýznamnější evropské sbírky plakátu, tak i artefakty běžné produkce z období 1890–1938 s důrazem na díla české a středoevropské provenience. Statě zohledňují obecnější problematiku – kritickou reflexi plakátu v Čechách, způsoby uplatnění plakátu v městském prostředí, proměnu jazyka plakátu – i úzce zaměřená témata jako meziválečnou reklamní scénu, osvětový plakát či plakáty propagující umění.

 

eng.:

The publication presents the poster as a visual communication medium that uses a specific language connecting image and text. The poster serves to communicate information of short-term significance, therefore it is based on an immediate, contemporary language, understandable across a wide social spectrum. The semantics of the poster message is also enhanced by the structuring of information, image references and schemes targeted at a specific audience (professional, national or gender groups). For various purposes, the poster uses other types of language, but some of its clichés function universally. The book presents the language of the poster in the most diverse ways of communication and the roles it has played, whether for the benefit of art, business or ideology. Individual types of visual messages are represented by the most important exhibits from the more than thirty thousand poster collection of the Museum of Decorative Arts in Prague, which is among the oldest and most important European poster collections, as well as artifacts of ordinary production from the period 1890–1938, with an emphasis on works of Czech and Central European origin. The articles take into account more general issues – critical reflection on the poster in Bohemia, ways of applying the poster in the urban environment, the transformation of the poster language – as well as narrowly focused topics such as the interwar advertising scene, educational posters, or posters promoting art.

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

Bezpečnostní kontrola

Podobné produkty

1557400248 podolska 02 obalka 01
1 405 Kč

Monografie Hany Podolské (1880–1972) podává svědectví o majitelce oblíbeného pražského módního salonu, která se stala symbolem meziválečné podnikavosti a kultivovanosti v oblasti módní tvorby.

The monograph by Hana Podolská (1880–1972) provides testimony about the owner of a popular Prague fashion salon, who became a symbol of interwar entrepreneurship and sophistication in the field of fashion design.

319
1557239505 kybal 02
Nejprodávanější - Bestseller
989 Kč

Výpravná a velkoryse graficky upravená publikace Antonín Kybal / Cesty designu a textilní tvorby uceleně mapuje osudy a dílo jednoho z nejvýznamnějších tvůrců českého designu 20. století.

The narrative and generously graphically edited publication Antonín Kybal / The Paths of Design and Textile Creation comprehensively maps the fate and work of one of the most important creators of Czech design of the 20th century.

183
Žijeme lidsky? Reforma bydlení 1914 - 1948. Svaz československého díla | Do we live humanly? Housing reform 1914 - 1948. The Czechoslovak Werkbund.
1 580 Kč

Souhrnná publikace vůbec poprvé představuje Svaz československého díla v průběhu třiceti let jeho existence.

This comprehensive publication presents for the first time ever the Union of Czechoslovak Works of Art during the thirty years of its existence.

722
Geneze designu nabytku aj
839 Kč

Bohatě ilustrovaná publikace zaznamenává příběh moderního designu počínaje obdobím biedermeieru v první polovině 19. století až do konce 20. století.

This richly illustrated publication traces the story of modern design from the Biedermeier period in the first half of the 19th century to the end of the 20th century.

321
Tisky o nábytku, designu a bydlení | Prints of furniture, design and living

Knihy o nábytku, designu a bydlení.

Byt či nebyt, Jaroslav Stoklasa, Zdenko Rakušan | Interier Praha / 1973 - 1974, Katalog nábytku | Svázané časopisy Hvězda českoslovesnkých paní a dívek | Katalog obchodního domu Brouk a Babka

Books of furniture, design and living.

749/NAB
Minka. Vilemína Podhajská (1881 - 1963)
1 400 Kč

Osobnost Minky Podhajské zůstávala doposud mimo hlavní zájem o výtvarnou tvorbu žen počátku 20. století, možná i proto, že polovinu života prožila ve Vídni, kde se narodila a získala výtvarné vzdělání.

Minka Podhajská’s personality has so far remained outside the main interest in the artistic creation of women of the early 20th century, perhaps also because she spent half of her life in Vienna, where she was born and received her art education.

716
1557238033 rosenbaum 0451
828 Kč

Nevšední příběh předního pražského krejčího, couturiéra a oděvního designéra Oldřicha (Ulricha) Rosenbauma (1896–1991), který vytvářel více než sedmdesát let elegantní a vysoce aktuální módní styl oděvů pro zámožné klientky v Československu a poté v USA.

The extraordinary story of Oldřich (Ulrich) Rosenbaum (1896-1991), a leading Prague tailor, couture designer and fashion designer who created elegant and highly fashionable clothing for wealthy clients in Czechoslovakia and then in the USA.

353
sudek poe geo 02

Knihy o fotografiích: Moderní architektura ve fotkách Josefa Sudka & Tschechische Fotografie des 20. Jahrhunderts.

Books about photography: Modern architecture in the photos of Josef Sudek & Czech Photography of the 20th Century.

645/VAR2